Kartlı kapı giriş sistemi
Bu sistemimiz ile okulumuzda bulunan robotik kodlama atölyemize her kişiye ayrı ayrı tanımlanan kartları okutarak giriş sağlıyoruz. CZAL SOFTWARE kulübü öğrencileri tarafından tasarlanıp uygulamaya geçen bu projede atölyedeki malzemelerin güvenliği esas alınmıştır. RFID sisteminin bulunduğu uygulamada içeriye giriş izni bulunan öğrencilerin kartlarını taşımalarından farklı olarak yine kendilerine tanımlanan ufak çipleri telefonlarının arkasına ya da cüzdanlarının arkasına yapıştırıp bunları sisteme okutarak odaya giriş yapılabilmektedir.
Şifreli kapı giriş sistemi
Bu sistem, RFID(kartlı giriş) sisteminden farklı olarak bilgisayar atölyesine girişte kapının kenarındaki dijital ekranda(20x4) verilen fonksiyon değerinin sonucunu tuş takımı yardımıyla tuşlayarak odaya giriş sağlamaktadır. Arduino UNO kart, Röle, LCD ekran ve tuş takımından oluşan bu sistemde ekrana yansıyan fonksiyon değeri rastgele belirlenmektedir. Bu fonksiyonun kuralını bilen öğrencilerin her defasında bu fonksiyonu 7 saniye içinde doğru hesaplayarak sonucu bulmaları gerekmektedir. Verilen sürede doğru sonuç ile giriş yapılamazsa bir başka fonksiyon değeri ekrana yansıtılmaktadır.
Dijital Yoklama
Okullarda her ders başlangıcında öğretmenler sınıfa girdikten sonra yoklama alınır ve deftere bu yoklama bilgileri işlenir. Bu durum ortalama 3-7 dakika zaman kaybına ve ekstra iş yüküne sebep olmaktadır. Projemiz, bu iş yükü ve zaman kayıplarını en aza indirmeyi hedeflemektedir.
Teknolojinin gelişmesiyle hayatımızdaki kullanım alanı giderek artan NFC (Yakın Alan İletişimi), parmak izi sensörü, toplu SMS sistemleri ve tuş takımları teknolojilerinden yararlanılarak Dijital yoklama sisteminin eğitim öğretime dahil edilmesi istenmiştir. Projemiz kısaca; öğrencilerin ders başlangıcında, öğretmen masasında duran ve ders saatine göre derse giren öğretmen tarafından kartla, şifreyle ya da parmak iziyle başlayan Dijital Yoklama sistemine öğrencilerin parmak izini okutarak yoklamanın alınmasıdır.
İlk dersin ilk 10 dakikasından sonra gelen öğrencilerin yoklamaya “GEÇ” olarak yazılması, 2 ders üst üste gelmeyen öğrencilerin velilerine anında mesaj atılması, gün sonunda Dijital Yoklama kutusundaki SD Kartın okul idaresine verilerek bu sayede e-okula yoklamaların hızlıca girilmesini sağlaması bu projenin kabiliyetleridir.
Robot süpürge
Sürü yangın robotu
Nefes robotları
Almanca komut ile çalışan araba
Yengeç park robotu
Baspiezo
Arazi robotu
Mesajlaşma uygulaması
Esp 32 ile akıllı oda
Deneyap kart ile proje geliştirme
ODTÜ algoritma yazma yarışmasında 128 Üniversite öğrencisinin oluşturduğu ekipler arasında 27. olduk.
Fatsa 100 yıl yarışması özel kategori üçüncülük ödülü aldık.
2024 yılında yapılan 16. uluslararası MEB robot yarışmasında 17. ve 20. olduk.
Kulüp öğrencileri tarafından Ordu ili genelinde "Merhaba Ben Yapay Zeka" seminerleri verildi.